x تبلیغات
بازار آنلاین کالاهای صنعتی

خرید و استعلام قیمت انواع کالاهای صنعتی

 

صاحبان صنایع و کارخونه دارها آنلاین خرید کنید

مرکز بازار آنلاین کالاهای صنعتی در ایران

 

انتاکالا به عنوان بازار آنلاین کالاهای صنعتی، بستری را برای خریداران و فروشندگان محصولات صنعتی فراهم کرده است تا در فضایی امن به خرید و فروش کالاهای صنعتی بپردازند. در انتاکالا، تامین کنندگان کالاها و ابزار آلات صنعتی محصولاتشان را در سایت انتاکالا عرضه می‌کنند و خریداران با مراجعه به سایت، کالاهای مورد نیازشان را خریداری می‌کنند. به این ترتیب، محصولات در معرض دید هزاران کاربر قرار می‌گیرند و شانس فروش آن‌ها افزایش می‌یابد.

 

 

یکی از اولویت‌های انتاکالا، پاسخگویی به نیازهای خریداران است. انتاکالا با برقراری ارتباطی سودمند با مشتریان، نیازهای آن‌ها را شناسایی می‌کند و در راستای پاسخگویی به این نیازها گام برمی‌دارد. در انتاکالا مشتریان به محصولات برترین و بزرگ‌ترین برندهای ایران و جهان دسترسی دارند. دسته‌بندی این محصولات شامل بلبرینگ و بیرینگ و انواع تجهیزات صنعتی و معدنی، ابزار آلات و ... می‌شود که تمامی آن‌ها دارای ضمانت اصالت کالا و بازگشت کالا هستند.

 

سفارش آنلاین انواع روغن هیدرولیک صنعتی

روغن‌های صنعتی مطابق با کاربردشان و نقاط مختلف ماشین‌آلات صنعتی یا جک‌های هیدرولیکی، خواص متفاوتی دارند چرا که افزودنی‌ها و ترکیبات خاصی برای تغییر کاربری آنها در هنگام تولید به آنها اضافه می‌شود. می‌توان با استفاده از روغن هیدرولیک مناسب، بیشترین کارایی را در روانکاری، انتقال حرارت و از همه مهمتر انتقال قدرت در ماشین‌آلات هیدرولیکی با توجه به نوع آنها و نیاز و کاربردشان در کارگاه‌های صنعتی به دست آورد.

کاربری‌های روغن هیدرولیک که حساس به محیط زیست (مانند تراکتورهای زمین‌های کشاورزی و یا ماشین‌آلات لایروبی دریایی) هستند، ممکن است از روغن‌های هیدرولیک صنعتی زیست‌تخریب‌پذیر بر پایه روغن گیاهی کلزا (کانولا) سود ببرند، به خصوص زمانی که خطر نشت روغن از خط هیدرولیک پاره شده وجود دارد. به طور معمول این روغن ها به صورت روغن های ISO 32،  ISO 46 و ISO 68 در دسترس هستند.

 

 

استعلام قیمت آنلاین انواع لوله و اتصالات

نظر به افزایش روزافزون جمعیت کشور و در پی آن نیاز به تامین صنعتی انواع نیازمندی‌های زندگی متمرکز شهری و احداث بناهای دارای کاربری‌های متفاوت از جمله مسونی، تجاری و اداری، تفریحی، صنعتی و ...، تولید و توزیع مصالح ساختمانی مختلف جهت کاربرد در این کارگاه‌های ساختمانی بیش از پیش رونق یافته و بخش مهمی از صنعت کشور که مرتبط با ساخت‌وساز بوده وابسته به آن است. در این میان، محصولات صنعتی مختلفی و پرشماری برای احداث یک ساختمان از صفر تا صد به کار می‌روند که تولید و توزیع انها در کشور جهت خودکفایی صنعتی و جلوگیری از خروج ارز و سرمایه ملی بسیار مهم و ضروری است. یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین مواد و ابزار ساختمانی و صنعتی موجود در بازار، انواع لوله و اتصالات صنعتی است که جهت لوله‌کشی و هدایت آب، گاز و خطوط سیم و کابل و بسیاری از کاربردهای دیگر به کار می‌رود. یک ساختمان یا مجموعه صنعتی دارای تاسیسات مناسب و کاربردی برای حداقل چند دهه پس از احداث نیازمند اجرای درست بخش‌های مختلف نقشه‌های تاسیساتی است که یکی از مهمترین آنها، اجرای لوله‌کشی و نصب انواع بزرگ و کوچک آنها در اتصالات به یکدیگر است.

 

به همین جهت، آگاهی از ویژگی‌های انواع لوله و اتصالات، کاربرد آنها و همچنین مقایسه انواع مورد نیاز برای پروژه‌های شخصی با موارد موجود در بازار کمک شایانی به تهیه انواع نقشه‌های تاسیساتی و برآورد و محاسبه قیمت تمام‌شده تاسیسات ساختمان می‌کند. به همین دلیل و در این نوشتار، درباره انواع کاربرد لوله و اتصالات، انواع اتصالات صنعتی، عوامل موثر بر قیمت آنها و همچنین فروش اینترنتی آنها توضیحاتی ارائه شده است.

با ثبت نام در فروشگاه آنلاین انتاکالا، به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.

 

آشنایی با ویژگی آسانسور و بالابرهای صنعتی

 

 

ویژگی انواع بالابر و آسانسورها

 

ساختمان‌سازی به جزئیات زیادی نیاز دارد و ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد تا یک ساختمان تکمیل شود. بخش مهمی از فرآیند ساخت‌وساز، اطمینان از انتخاب طرح سازه و مصالح مناسب است. علاوه بر آن هنگام ساختن آپارتمان‌های چندطبقه، باید به نحوه دسترسی افراد به هر طبقه فکر کنید. داشتن پله برای ساختمان‌ها طبیعی هستند، امانسور بسیار مهم است، زیرا سریع‌تر و راحت‌تر بوده و برای افراد دارای معلولیت و محدودیت‌های حرکتی ضروری است. قبل از خرید آنلاین آسانسور از تامین کنندگان صنعتی لازم است در مورد آسانسور و بالابر و انواع آن‌ها نکاتی را بدانید با ما همراه باشید.

انواع آسانسور و بالابر

درگذشته، اکثر آسانسورها باید از طریق موتورخانه متمرکز کنترل می‌شدند. امروزه آسانسورهایی وجود دارند که به دلیل داشتن مکانیزم ایمنی داخلی نیازی به موتورخانه ندارند. چهار نوع آسانسور اصلی وجود دارد: هیدرولیک، کششی، MRL و وکیوم.

 

1. آسانسور کششی دنده‌ای و بدون دنده یا گیرلس

این آسانسورها خود به سه دسته مختلف تقسیم می‌شوند:

 

آسانسور کششی

این آسانسور دارای طناب‌هایی است که از روی یک چرخ متصل به موتور الکتریکی که در بالای شفت قرار دارد عبور می‌کند. وظیفه اصلی طناب‌ها بالا و پایین بردن اتاقک آسانسور است. می‌توان از آن برای کاربردهای متوسط ​​و بلند استفاده کرد و می‌تواند بسیار سریع‌تر از آسانسورهای هیدرولیک حرکت کند.

مانند سایر انواع آسانسور، این سیستم از وزنه تعادلی استفاده می‌کند که وزن سرنشینان و اتاقک را از بین می‌برد تا موتور کار آسان‌تری را برای جابجایی بار آسانسور داشته باشد.

 

آسانسور کششی دنده‌ای

آسانسور دنده‌ای از موتوری تشکیل‌شده است که یک گیربکس به آن متصل است. وظیفه اصلی چرخ‌دنده‌ها تامین نیروی چرخی است که طناب‌ها را به حرکت درمی‌آورد. این نوع آسانسور می‌تواند تا سرعت 500 فوت(حدود 150 متر) در دقیقه حرکت کند. حداکثر مسافتی که می‌تواند طی کند 250 فوت است.

 

آسانسور کششی گیرلس

آسانسورهای گیرلس، دنده‌ای برای تنظیم سرعت ندارند. این مسئله باعث می‌شود آن‌ها بتوانند با سرعت 2000 فوت(حدود 600متر) در دقیقه حرکت کرده و همچنین حداکثر 2000 فوت جابه‌جا شوند. آسانسورهای گیرلس بهترین گزینه برای آسمان‌خراش‌ها محسوب می‌شوند.

 

2.آسانسور هیدرولیک

آسانسورهای هیدرولیک معمولا توسط یک پیستون در پایین پشتیبانی می‌شوند. هدف این است که اتاقک آسانسور را به سمت بالا فشار دهید درحالی‌که یک موتور الکتریکی سیال هیدرولیک را به سمت پایین پیستون هدایت می‌کند. وقتی زمان پایین آمدن آسانسور فرامی‌رسد، شیر مایع هیدرولیک را از پیستون آزاد می‌کند. این نوع آسانسور بیشتر در ساختمان‌های 2 تا 8 طبقه استفاده می‌شود و تنها می‌تواند با حداکثر سرعت 200 فوت(60 متر) در دقیقه حرکت کند. در زیر جزئیات بیشتر آسانسورهای هیدرولیک آورده شده است:

 

آسانسور هیدرولیک طناب دار

در این نوع از طناب و پیستون برای افزایش حرکت اتاقک آسانسور استفاده می‌شود. حداکثر مسافتی که می‌تواند طی کند حدود 60 فوت(18 متر) است.

 

آسانسور هیدرولیک معمولی

با این نوع آسانسور، سیلندرهای هیدرولیک به داخل زمین کشیده شده و در داخل یک گودال حفرشده قرار می‌گیرند. اتاقک آسانسور بر روی پیستونی نصب‌شده است که در داخل سیلندر حرکت می‌کند.

 

آسانسور هیدرولیک بدون چاه

آسانسور هیدرولیک بدون چاه مشابه آسانسور معمولی است، اما نیازی به چاه یا شیار ثابت در زیر گودال ندارد. دارای پیستون‌های تلسکوپی است. این پیستون‌ها به اتاقک آسانسور اجازه می‌دهد تا 50 فوت (15 متر) حرکت کند. همچنین مدلی وجود دارد که دارای پیستون‌های غیر تلسکوپی است که فقط می‌تواند تا 20 فوت(20 متر) حرکت کند.

 

دلیل اصلی محبوبیت آسانسورهای هیدرولیک این است که راه‌اندازی آن‌ها مقرون‌به‌صرفه تر است و در مقایسه با سایر آسانسورها هزینه نگهداری نسبتا کمتری دارند.

آسانسورهای هیدرولیک انرژی بیشتری مصرف می‌کنند زیرا از موتور الکتریکی استفاده می‌کنند که برخلاف گرانش زمین عمل می‌کند. شما باید به‌طور منظم مایعات هیدرولیک را بررسی کنید زیرا یک نشتی کوچک می‌تواند به‌راحتی منجر به یک رویداد فاجعه‌آمیز شود.

 

3. آسانسور  (MRL)

آسانسور MRL یا Machine room less به عبارتی آسانسور بدون موتورخانه به آسانسوری گفته می‌شود که فضایی به‌عنوان موتورخانه نیاز ندارد. اکثر آسانسورها با ماشین‌آلات واقع در بالای چاه آسانسور طراحی می‌شوند. این نوع آسانسور دارای ماشینی است که در فضای سرپوشیده تعبیه‌شده است و هر زمان که نیاز به تعمیر و نگهداری باشد، فقط از بالای اتاقک آسانسور قابل‌دسترسی است. این نوع آسانسور فقط می‌تواند مسافت 250 فوتی(75 متر) را با سرعت 500 فوت(150 متر) در دقیقه طی کند.

 

آسانسورهای MRL در ساختمان‌های متوسط ​​محبوبیت پیدا می‌کنند، زیرا در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنند و به فضای کمتری در طول ساخت نیاز دارند.

 

4.آسانسور پنوماتیک (وکیوم)

آسانسورهای وکیوم که در سال 2005 به جامعه آسانسور معرفی شدند، از هیچ کابل یا سیستم قرقره‌ای برای کار استفاده نمی‌کنند. این آسانسورهای هوا محور بر اساس قوانین طبیعی فیزیک کار می‌کنند. این سیستم بالابر که با مواد پلی کربنات و آلومینیوم ساخته‌شده است، اساسا یک لوله در یک خلاء مهروموم‌شده است. هوای زیر و بالای اتاقک آسانسور همان چیزی است که حرکت را تسهیل می‌کند.

 

وقتی دکمه بالا را فشار می‌دهید، سیستم فشار بالای لوله را کاهش می‌دهد و فشار هوای زیر را مجبور می‌کند که لوله را به سمت بالا فشار دهد. هنگام پایین رفتن برعکس این اتفاق می‌افتد - فشار پایین به حداقل می‌رسد و آسانسور را مجبور به پایین رفتن می‌کند.

 

ازآنجایی‌که این نوع آسانسور در 3 مدل از یک سرنشین تا مدل سه سرنشین قابل‌دسترسی با ویلچر موجود است، بیشتر در مصارف مسکونی استفاده می‌شود.

 

خرید آنلاین انواع آسانسور و بالابر

اولین نکته برای خرید یک آسانسور استاندارد و ایمن، مشاوره با یک فروشنده معتبر است. زیرا اکثر مردم اطلاعات تخصصی درباره آسانسور ندارند و مجبورند به فروشنده اعتماد کنند و اگر فروشنده، فاقد صلاحیت باشد، بدیهی است آسانسور مناسبی تحویل شما نخواهد داد. از نظر قطعات نیز مهم‌ترین ساختار آسانسور، ریل، اتاقک و موتور است که لازم است از اجناس متفرقه و بی‌کیفیت استفاده نشود. در فروشگاه آنلاین تجهیزات و ابزارآلات صنعتی انتاکالا ضمن مشاوره از کارشناسان می‌توانید خرید آنلاین آسانسور را انجام داده و از خرید خود مطمئن باشید.

 

تامین کنندگان آسانسورها

فروشگاه کالاهای صنعتی انتاکالا یکی از تامین کنندگان صنعتی برجسته آسانسور در ایران برای انواع بالابر و آسانسور است. این شرکت آسانسورهایی را ارائه می‌دهد که بسیار باکیفیت ساخته‌شده‌اند و مطابق با استانداردهای بین‌المللی ایمنی و کیفیت هستند. همه آسانسورهای  و بالابرهای انتاکالا برای ایمنی و عملکرد از بررسی‌های کیفی دقیق عبور می‌کنند. انتاکالا طیف گسترده‌ای از آسانسور/بالابر را بر اساس نیاز شما ارائه می‌دهد، شما می‌توانید از سایت تجهیزات و ابزارآلات صنعتی انتاکالا به آدرس entakala.com بازدید کرده، خرید آنلاین آسانسور را نیز در این سایت انجام دهید.   

کاربرد جک روغنی

  

کاربرد جک روغنی

جک‌های روغنی یا جک‌های هیدرولیکی اغلب برای بالا بردن اجسام سنگین در محیط‌های کاری و کارگاهی مانند انواع خودرو، بالابر، ماشین‌آلات سنگین مانند جرثقیل و در مقیاس بزرگتر در نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها کاربرد دارند. جک‌های روغنی یا هیدرولیک معمولا از مایعی استفاده می‌کنند که تراکم‌ناپذیر (با چگالی ثابت در دمای مشخص) است و توسط یک پیستون پمپ به داخل سیلندر با فشار وارد می‌شود.

دلیل استفاده از روغن هیدرولیک درون سیلندر جک روغنی این است که خاصیت روان‌کنندگی و پایداری برای کارایی بیشتر و حفاظت داخلی از اجزای جک را فراهم کند. معمولاً توصیه می‌شود که روغن جک هیدرولیک طبق استانداردهای ISO 150 و W328 انتخاب شده یا بیشتر ویژگی‌های ذکر شده در این استانداردها را داشته باشد. مواد به کار رفته در انواع روغن جک‌های هیدرولیکی معمولاً روغن‌های معدنی با برخی مواد اضافه شده مانند ضد زنگ، ضد سایش، آنتی اکسیدان و ... هستند که البته برای کسانی که در معرض کار با این روغن‌ها هستند اعتیادآور است. کاربرد جک‌های روغنی دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به آن پرداخته شده است.

جک روغنی چیست و چه کاربردی دارد؟

کار کردن جک هیدرولیک بر اساس اصل پاسکال است. یعنی فشار اعمال شده به سیال ذخیره شده در یک ظرف به طور مساوی در همه جهات توزیع می‌شود و همین اصل باعث می‌شود که با اعمال فشاری برابر بر روی یک صفحه کوچکتر (که نیازمند نیروی کمتری است) بتوان در سوی دیگر جک که دارای صفحه بزرگتری است نیروی بیشتری برداشت کرد، چرا که فشار در هر صورت باید در دو طرف یکسان باشد. اجزای مهم جک هیدرولیک عبارت اند از سیلندرها، سیستم پمپاژ و سیال هیدرولیک که برای این سیال معمولا روغن استفاده می شود.

کار کردن با جک روغنی نیاز به دقت و مراقبت خاصی دارد. به عنوان مثال اگر برای انجام کار نیاز به بلند کردن جسمی سنگین مانند یک وسیله نقلیه است، باید پایه های جک را به درستی قرار داد تا بتوانند بار اصلی را حمل کنند. تکیه دادن، سوار شدن یا ضربه به جک نه تنها خطر شکست مکانیکی یا هیدرولیکی را افزایش می‌دهد، بلکه در کارایی جک و بالا بردن اجسام مورد نظر نیز اختلال ایجاد می‌کند. در ادامه، تعدادی از انواع مختلف جک‌های روغنی عنوان شده اند.

·        جک‌های هیدرولیک طبقه و بطری

·        جک‌های قیچی

·        جک بالابر

·        جک موتور سیکلت

·        جک‌های چرخ‌دستی

امروزه کمتر کارگاهی است که از جک‌های هدرولیکی در آنها جهت بالابر و کاربری‌های مرتبط با انتقال نیرو استفاده نشده باشد. استفاده از این ابزار آلات همچنین مزایا و معایبی دارد که در ادامه تعدادی از آنها بیان شده‌اند.

 

معایب جک روغنی

کار کردن با انواع جک روغنی معایب و نقاط ضعفی دارد که می‌توان از جمله آنها به سر و صدای جک، دماهای بالا (زود گرم شدن روغن) و عملکرد کند یا نامنظم جک اشاره کرد که همگی نشانه‌ای از مشکلات سیستم هیدرولیک هستند.

شایع‌ترین دلایل عملکرد ضعیف جک روغنی آلودگی محفظه روغن، ورود آب، گرفتگی فیلترها، دمای بالای سیال درون سیلندر و کاربرد سیالات هیدرولیکی بی‌کیفیت است. در صورت فرسوده شدن مهر و موم محفظه روغن، جک روغنی مستعد خرابی است و این مسئله می‌تواند مشکلاتی جدی ایجاد کند. همچنین، کار کردن با جک هیدرولیکی معایب دیگری نیز دارد، از جمله:

·        سرعت نسبتاً پایینی دارد.

·        روغن هیدرولیک در صورت گرم شدن زیاد به دلیل استفاده بیش از حد می‌تواند بوی نامطبوعی از خود متصاعد کند.

·        روغن جک می‌تواند نسبتاً سریع و بیش از حد گرم شود.

·        نشت روغن هیدرولیک می تواند باعث آلودگی خاک و آب شود.

مزایای جک روغنی

همان طور که اشاره شد، در مقایسه با جک‌های معمولی جک‌های هیدرولیک قادرند با اعمال نیروی کمی، بارهای سنگین‌تر را به راحتی و در ارتفاع بیشتری بلند کنند.

برای دستیابی به این خروجی، سیلندرهای کوچک و بزرگ از طریق سیال هیدرولیک به هم متصل می‌شوند که با اعمال نیروی کم بر روی سیلندرهای کوچکتر، بتوان در فشار ثابت نیروی بسیار بزرگتری در سیلندرهای بزرگ دریافت کرد و برای بالا بردن و انتقال نیرو آن را به کار برد که این امر به کاهش مقدار نیروی انسانی اعمال شده برای بالا بردن اجسام کمک می‌کند و همچنین سرعت و دقت کار را افزایش می‌دهد.

در ادامه برخی از مزایای جک هیدرولیک آورده شده است:

·        فضای کمی را اشغال می‌کنند.

·        به دلیل استفاده از روغن در محفظه داخلی سیلندر، کمتر دچار زنگ‌زدگی و خوردگی می‌شوند.

·        برای کار با بارهای سنگین بسیار کارآمد هستند و با حداقل نیرو می‌توان بارها را بلند کرد.

·        کاربرد آنها راحت است و نیاز به دانش خاصی ندارد.

·        وزن آنها از جک‌های پیچی کمی سبک‌تر است.

تامین کنندگان انواع جک روغنی در ایران

با توجه به توسعه صنعت در چند دهه اخیر و نیاز روزافزون به جابه‌جایی‌های درون کارگاهی استفاده از انواع بالابرها، جک‌های هیدرولیکی برای ماشین‌آلات سنگین و ...، تولیدی‌های مختلفی در ایران و همچنین شرکت‌های وارداتی اقدام به طراحی و ساخت و خرید انواع جک هیدرولیکی کرده‌اند که از میان آنها می‌توان به جک‌ایران، نووا و اکتیو اشاره کرد. تامین کنندگان ابزار آلات صنعتی و کارخانه‌های تولیدی ابزار صنعتی سبک و سنگین نیازمند استفاده از انواع جک‌های روغنی و صنعتی هستند و می‌توانند از محصولات مختلف جک روغنی داخلی و خارجی موجود در بازار با توجه به نوع کاربردشان اقدام به سفارش و خرید انواع جک روغنی بکنند.

خرید آنلاین جک روغنی

با توجه به استفاده از انواع جک روغنی یا هیدرولیکی در صنعت و کارگاه‌های کوچک و بزرگ، وجود انواع جک هیدرولیکی در بازار و افزایش روزافزون تقاضا برای خرید انواع آن، سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی مختلفی اقدام به فروش این ابزار صنعتی کرده اند.

با توجه به اینکه سفارش و خرید آنلاین از آسانی، سرعت، دقت و امنیت بیشتری نسبت به سایر انواع خرید برخوردار است، و علاوه بر آن می‌توان با بررسی انواع کالاهای صنعتی مورد نیاز موجود در یک کارخانه تولیدی جک صنعتی یا یک فروشگاه اینترنتی فروشنده این محصولات، برای تهیه انواع موجود و مورد نیاز و مقایسه آنها پیش از خرید تصمیم بهتری گرفت، خرید آنلاین انواع جک روغنی یکی از بهترین روش‌های تهیه این ابزار مورد نیاز در صنعت ساخت و ساز به شمار می‌رود.

انتاکالا مرجع تخصصی بررسی، ارزیابی و خرید ابزار صنعتی یک پایگاه اینترنتی مناسب جهت مقایسه و خرید انواع جک روغنی به شمار می‌رود.

جای شما در انتاکالا خالی است! همین حالا در سایت ثبت‌نام کنید و به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.

انواع کاربرد کابل برق صنعتی

   

انواع کاربرد کابل برق صنعتی

گسترش خطوط برق‌رسانی در سرتاسر دنیا وابستگی شدیدی به کابل برق دارد. این سیم‌ها می‌توانند جریان برق را از نقطه تولید شده به مناطق مورد نیاز برسانند. به این شکل کار برق‌رسانی از نیروگاه به مراکز مصرف انتقال داده می‌شود. شبکه انتقال مهم‌ترین بخش مصرفی کابل برق صنعتی است، اما به غیر از آن در بخش‌های مختلف صنعت هم کابل برق مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما موضوع مهم در این بین تنوع بالا در این نوع کابل‌ها است، دلیل این امر تنوع و گستردگی کاربرد آن‌ها است که باید در هنگام استفاده از کابل به آن دقت شود.

انواع کابل برق و کاربرد آن از نظر مکان استفاده

هر نوع کابل برق صنعتی را می‌توانید برای یک امر مشخص استفاده کنید. از همین رو در ابتدا باید کار مکان مورد نظر مشخص شود تا بر اساس آن بتوانید کابل مربوطه را انتخاب کنید. در ادامه انواع کابل برق و کاربرد آن از نظر مکان استفاده را شرح می‌دهیم.

1. کابل هوایی

همان‌طور که از اسم این نوع کابل پیدا است برای مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد که کابل بین دو نقطه در هوا معلق باشد. چنین چیزی بین دو تیر برق اتفاق خواهد افتاد. همراه با این کابل یک مهار فولادی هم وجود دارد. همچنین در کابل‌های هوایی یک رشته سیم از جنس فولاد گالوانیزه به موازات آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای محافظت بیشتر هم یک غلاف از جنس مواد پلی‌اتیلن بر روی کل کابل کشیده می‌شود.

2. کابل زمینی

از این نوع کابل برای انتقال برق در زیر خاک استفاده می‌کنند. به‌طور عموم کابل‌های نام برده شده را از مس و عایق می‌سازند. دلیل این امر هم فراوانی فلز مس، انتقال عالی برق و کیفیت بالای فلز مس است. همچنین در صورتی که نیاز باشدکابل را با نوار فولادی مسلح می‌کنند. در آخر هم یک غلاف از از جنس P.E.T بر روی کل کابل کشیده می‌شود.

3. کابل ساختمانی

این نوع کابل در سیم‌کشی برق ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از همین رو شما می‌توانید به سادگی آن‌ها از الکتریکی‌ها تهیه کنید. به بیان ساده‌تر بیشترین نوع کابلی که در بازار دیده می‌شود همین کابل‌های ساختمانی است. این نوع کابل‌ها را هم از جنس فلز مس می‌سازند و بر روی آن یک غلاف از جنس PVC کشیده می‌شود.

انواع کابل برق و کاربرد آن از نظر ساختمان داخلی

کابل‌های برق از 3 قسمت اصلی تشکیل شده‌اند که به شرح زیر است.

·        هادی کابل

·        عایق کابل

·        غلاف کابل

در این بین ممکن است بعضی از کابل‌ها دارای غلاف نباشند. ساختمان داخلی کابل‌های برق با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارد. اما عمومی‌ترین نوع دسته بندی کابل‌ها از نظر ساختمان داخلی به شرح زیر است.

·        کابل پروتودور که برای تجهیزات انتقال و توزیع برق تا 1 کیلووات مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این کابل در انواع شبکه‌ها و کارخانه‌ها استفاده می‌شود.

·        کابل‌های دریایی که در زیر آب از آن‌ها استفاده می‌شود. دریاها و رودخانه‌ها مکان‌هایی هستند که این نوع کابل در آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع کابل‌ها می‌تواند تا 10 کیلووات برق را انتقال دهد.

·        کابل‌های دارای عایق کاغذی را به‌طور عمده ساخت ساختمان‌ها و همچنین شبکه‌ها مورد استفاده قرار می‌دهند.

·        کابل‌های دارای عایق پلاستیکی را دیگر تولید نمی‌کنند.

·        کابل‌هایی که دارای غلاف سربی هستند را در صنایع مختلف مانند نفت، تصفیه خانه‌ها و ... استفاده می‌کنند. این کابل‌ها کاربرد فراوانی در صنایع دارند.

·        کابل‌های دارای عایق آلومینیوم که کاربرد آن‌ها بیشتر برای انتقال برق از درون زمین است.

ساختار کابل های ساختمانی

انواع کابل برق و کاربرد آن از نظر ساختمان داخلی گستردگی زیادی دارد که یکی از بخش‌های آن کابل‌هایی است که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما به طور کلی این کابل‌ها به شرح زیر است.

·        کابل‌های انعطاف‌پذیر که هادی به کار رفته در ساخت آن‌ها باید از نوع Flexible باشد و عایق آن‌ها هم از PVC یا Rubberاست.

·        کابل‌های Heat Resistant هم دارای هادی Flexible است و عایق آن‌ها از Silicon Ruber ساخته شده است.

کابل های ابزار دقیق

ابزار آلات صنعتی ، ابزاردقیق یکی از بخش‌های مهم برق است که مربوط به سیستم‌های کنترلی می‌شود. در این صنعت از یک نوع کابل مخصوص استفاده می‌شود که دارای ولتاژي بین 24 تا 110 ولت است. از این کابل برای ارسال و دریافت سیگنال‌ها از سیستم ها و همچنین سنسورها استفاده می‌شود.

کابل های ضد آتش

نوع دیگری از کابل‌های برق هستند که در برابر آتش مقاوم هستند. این کابل‌ها را در مکان‌هایی که ممکن است سیم‌کشی دچار آتش سوزی شود مورد استفاده قرار می‌دهند.

انواع کابل برق و کاربرد آن بر اساس نوع هادی

هادی‌های متفاوتی در ساخت کابل‌های به‌کار می‌روند که پر کاربردترین آن‌ها مس و آلومینیوم است. این کابل ها یا به شکل آنیل شده هستند یا آنیل نشده که این موضوع باعث نرم‌تر شدن کابل‌ها می‌شود.

انواع کابل برق و کاربرد آن از نظر فشار یا سطح ولتاژ

انتخاب کابل را می‌توان بر اساس فشار برق دسته بندی کرد. زیرا در هنگام انتخاب کابل باید به فشاری که قرار است تحمل کند توجه کنید. انواع کابل برق و کاربرد آن از نظر فشار یا سطح ولتاژ به شرح زیر است.

۱. فشار قوی

این کابل‌ها را با استفاده از فلز مس یا آلومینیوم و با عایق XLPE می‌سازند. این کابل‌ها توانایی تحمل 36000 وات به بالا را دارند. عایق XLPE که همان پلی‌اتیلن است را بر روی هادی کابل تزریق می‌کنند. کابل‌های فشار قوی می‌توانند تا ۴۰۰۰۰۰ ولت را تحمل کنند. این کابل‌ها را با علامت EHV نشان می‌دهند.

2. فشار متوسط

این کابل‌ها هم دارای روکش پلی‌اتیلن یا همان XLPE هستند. اما آستانه تحمل آن ها از 36000 وات کمتر است. از این نوع کابل‌ها به‌طور عموم در مناطق شهری و صنعتی استفاده می‌کنند.

3. کابل فشار ضعیف

این کابل‌ها را هم از جنس مس یا آلومینیوم می‌سازند اما توانایی تحمل ولتاژ 600 تا 1000 ولت را دارد. عایق این کابل‌ها را از پلیمرهای مختلف می‌سازند و کاربرد گسترده‌ای در بخش‌های مختلف دارند.

انواع کابل برق و کاربرد آن از نظر جنس عایق

نوع دیگری از دسته‌بندی است که در آن جنس عایق کابل اهمیت دارد. از همین رو در ادامه انواع کابل برق و کاربرد آن از نظر جنس عایق را عنوان خواهیم کرد.

·        کابل برق با عایق PVC را در محیط‌های شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت مناسب و مقاومت مناسب از ویژگی‌های آن است.

·        کابل با عایق الاستومری را در محیط‌هایی که دما بالا است یا شرایطی که دما به وسیله یک چیز دیگری بالا می‌رود مورد استفاده قرار می‌دهند.

·        از کابل‌های که دارای عایق رابری هستند در تجهیزاتی مانند ژنراتور و ترانس‌های برق استفاده می‌کنند.

تامین کنندگان انواع کابل

انتاکالا تامین کننده انواع کابل است که می‌تواند نیازهای مشتری در بخش کابل برق را به‌طور کامل برآورده کند. این شرکت با سابقه درخشان خود از اعتبار بالایی در این بخش برخوردار است.

خرید آنلاین انواع کابل

یکی از بهترین روش‌های خرید کابل در شرایط حاضر خرید آنلاین انواع کابل است. شما کافی است که سفارش خود را به صورت آنلاین در فروشگاه صنعتی انتاکالا ثبت کنید تا به این شکل کالای خود را در محل مورد نظر تحویل بگیرید.

سخن آخر

تنوع کابل برق بسیار بالا است. از همین رو قبل از خرید نیاز خود را به‌طور کامل مشخص کنید تا در زمان ثبت سفارش دچار سردرگمی نشوید. البته انتاکالا به مشتریان خود مشاوره فروش هم می‌دهد که کار خریدار به این شکل راحت‌تر شده است.

معرفی انتاکالا

کالاهای صنعتی  

معرفی انتاکالا

انتاکالا بستری تخصصی و زیرشاخه شرکت نامدار تجارت است که در زمینه فروش اقلام، قطعات و ملزومات صنعتی در سال 1397 تاسیس شده است. هدف از راه‌اندازی این فروشگاه، تکمیل زنجیره، تدارکات صنعتی، تجمیع کالاهای برند، اصالت کالا با عضویت برندها، تمایز شرکت‌ها، معامله شفاف بین خریدار و فروشنده است تا بدون هیچ گونه واسطه‌ای با یکدیگر در ارتباط باشند. در این بستر انواع کالاهای صنعتی باکیفیت بالا و قیمتی مقرون‌به‌صرفه به مشتری عرضه می‌گردد.

بازار آنلاین کالاهای صنعتی

ویژگی‌های شرکت نامدار تجارت الکترونیک کالا اقلام صنعتی انتاکالا

فروشگاه‌های اقلام صنعتی نیز همچون سایر فروشگاه‌های معتبر آنلاین دارای مزایا و ویژگی‌هایی است که در ادامه بدان پرداخته‌ایم. ویژگی انتاکالا شامل موارد زیر است. در این فروشگاه امکانات زیر فراهم خواهد شد:

·        استعلام قیمت

·         صدور پیش فاکتور

·        مدیریت کیف پول

·        مقایسه و استعلام کالا

·        چانه زنی

·        مزایده

·        پشتیبانی آنلاین

·        مشاهده نظرات و انتقادات سایر خریداران و ...

 

فروش آنلاین ابزارآلات صنعتی

اقلام صنعتی که در بازار انتاکالا موجود است عبارتند از:

·        کلیه قطعات و سیستم‌های پنوماتیک

·        ابزارهای خطوط تولید

·        تجهیزات شست و شوی حرفه‌ای

·        محصولات روانکار

·        گیربکس‌های صنعتی

·        انواع اتصالات ساختمانی

·        محصولات ایمنی

·        ملزومات امنیتی

·        فلزات

·        متریال هندلینگ وسایل نقلیه

·        ابزارآلات

·        مواد اولیه معدنی

·        اتوماسیون صنعتی

·        تجهیزات انتقال قدرت

·        لوازم برقی

·        بیرینگ‌ ها

 

 

·        منسوجات و ..

 

 

 

 

 

صفحه قبل 1 صفحه بعد